Folosim cookies pentru a va oferi o experienta personalizata. Click aici pentru mai multe informatii despre cookies si modul lor de folosire.

Reglementari calatorie Cipru

Reglementari aflate in vigoare in Cipru pentru redeschiderea și funcționarea în condiții de siguranță, după pandemia COVID-19

Mai multe informatii gasiti aici: https://cyprusflightpass.gov.cy/

Intrarea în țară

Q1: Cum vor putea călătorii să intre în țară?

A. Țările sursă sunt împărțite în două categorii (A și B) pe baza datelor epidemiologice disponibile la nivel internațional. Începând cu 20 iunie, persoanele care zboară din țările din categoria A nu se confruntă cu restricții atunci când călătoresc în Cipru; persoanele care călătoresc din țările din categoria B trebuie să facă un test PCR efectuat în țara sursă, cu 72 de ore înainte de călătorie. Certificatul de testare PCR va fi solicitat înainte de îmbarcarea aeronavei și ar trebui să fie afișat și la controlul de frontieră la destinație.

b. Pentru călătorii din categoria B, a căror țară nu este în măsură să pună la dispoziția publicului teste PCR pe scară largă, testarea obligatorie va fi necesară la sosirea pe aeroporturile din Cipru. Costul testării este suportat de călător, iar costul preconizat este estimat la 50 de euro de persoană (acest lucru poate scădea în cele din urmă pe măsură ce se realizează avansuri tehnologice și crește disponibilitatea internațională a kiturilor de testare). Rezultatele testelor vor fi disponibile până la 24 de ore mai târziu, astfel că între timp călătorii vor fi rugați să se autoizoleze la unitatea de cazare rezervată.

c. Călătoria din țări care nu sunt prezentate în cele două categorii de mai sus, este permisă numai în circumstanțe excepționale și după primirea aprobării prealabile a autorităților din Cipru. Acesta va fi și cazul călătoriilor de tranzit prin aceste țări.

Q2: Ce altă documentare este necesară?

A. Un „Pass Flight Flight” din Cipru va fi disponibil pe site-ul web www.cyprusflightpass.gov.cy, care poate fi accesat și completat electronic. Pentru facilitarea călătorilor, copii vor fi puse la dispoziție și la ghișeele de check-in la aeroport. O copie completată a permisului de zbor va fi solicitată înainte de îmbarcare și la controlul la frontieră la destinație.

b. Abonamentul de zbor va include următoarele puncte: a) un chestionar care solicită informații despre călătoriile unei persoane în cele 14 zile anterioare vizitei Ciprului b) confirmarea că o persoană nu a călătorit în / din sau a locuit într-o altă țară decât cele incluse în categorie A și B, în cele 14 zile anterioare călătoriei c) confirmarea faptului că o persoană nu a prezentat niciun simptom legat de COVID-19 în cele 72 de ore anterioare călătoriei d) confirmarea faptului că o persoană nu a luat legătura cu bună știință cu COVID-19 pacienții din cele 14 zile anterioare călătoriei e) renunțarea la faptul că călătoria are loc pe propria răspundere a persoanei și că Republica Cipru sau întreprinderile care operează în cadrul acesteia nu pot fi responsabile de infecție în niciun moment al procesului de călătorie. că la întoarcerea în țara de origine, o persoană va anunța autoritățile sanitare din Cipru, în cazul în care vor prezenta simptome COVID-19 în cele 14 zile de la părăsirea insulei.

Q3: Ce criterii sunt luate în considerare înainte de clasificarea țărilor?

A. Cipru a decis să urmeze un sistem de clasificare pentru a asigura un tratament egal al țărilor cu rezultate epidemiologice similare. Sistemul este transparent, evită discriminarea, este dinamic și evaluat zilnic, astfel încât țările pot fi adăugate și eliminate în funcție de cele mai recente date disponibile. Echipa care evaluează săptămânal datele din țară, este formată din oameni de știință, epidemiologi, statistiști și profesioniști din sănătatea publică.

 b. Exemple de puncte de date care sunt luate în considerare pentru fiecare țară (lista nu este exhaustivă) sunt: ​​numărul de reproducere efectiv „R (t) <1” al virusului; cazuri zilnice la 100.000 de populații; decese săptămânale la 100.000 de populații; numărul săptămânal de teste efectuate la 100.000 de populații; prevalența virusului în cadrul comunității; evaluarea riscurilor pentru fiecare țară pe baza datelor de la OMS și ECDC. Nici o statistică nu poate defini clasificarea fiecărei țări; în schimb, clasificarea depinde de rezumatul tuturor punctelor de date luate în considerare.

Protocoale de transport

Q4: Ce protocoale pot fi așteptate la avioane?

A. Înainte de îmbarcare, călătorii vor trebui să-și arate certificatul de test PCR valid (dacă este cazul) și „Pass Flight Flight din Cipru”.

b. Este posibil ca temperatura călătorilor să fie luată înainte de îmbarcare

c. Purtarea măștilor poate fi obligatorie în timpul zborului

Q5: Ce alte protocoale pot fi așteptate în aeroporturile / terminalele porturilor din Cipru?

A. Intrarea sau trecerea va fi permisă doar călătorilor și personalului

b. Călătorii vor lua temperatura lor la controlul la frontieră

c. Pentru călătorii care solicită informații la sosire, va fi disponibil un „birou informativ COVID-19”

Protocoalele de destinație

Q6: Există protocoale generale care se vor aplica întregii destinații?

A. Toate protocoalele de ospitalitate au fost concepute protocoale îmbunătățite de sănătate, siguranță și igienă, iar formarea personalului va avea loc înainte de deschiderea destinației pentru vizitatori.

b. Măsurile de distanțare fizică vor fi urmate în toate părțile destinației, astfel încât persoanele care nu aparțin aceluiași grup de călătorie să mențină o distanță rezonabilă între ele (2 metri pătrați în aer liber și 3 metri pătrați în interior).

c. În cazul în care distanțarea fizică nu este posibilă, purtarea unei măști pentru față va fi obligatorie atât pentru personal, cât și pentru vizitatori (avioane, aeroporturi, porturi, taxiuri, autobuze, jeepuri pentru scufundări / safari, ascensoare).

d. Aeriație frecventă va avea loc în toate zonele interioare, astfel încât aerul condiționat să poată fi îmbunătățit cu aportul regulat de aer curat.

e. Gelul antibacterian va fi disponibil în toate unitățile, la intrări, zone de recepție, saloane, toalete publice, ascensoare etc.

Q7: Autobuze / vehicule de închiriere / taxiuri / jeepuri de scufundări și safari a. Aeriație și dezinfectare frecventă a autobuzelor

b. Dezinfectarea vehiculelor de închiriere după întoarcerea acestora (inclusiv cheile)

c. Dezinfectarea tuturor punctelor de atingere după fiecare rută, pentru taxiuri și jeepuri de scufundări / safari (mânerele ușilor, scaunele etc.)

Q8: Situri arheologice, muzee, parcuri tematice, mini croaziere, locuri de scufundări, sporturi nautice

A. Dezinfectarea tuturor punctelor de atingere după fiecare utilizare (artefacte, ecrane tactile, plimbări, mânerele ușilor, scaune, echipamente de scufundare, echipamente pentru sporturi nautice etc.)

Q9: Piscine, plaje și parcuri acvatice

A. Dezinfectarea șezlongurilor, a umbrelelor și a seifurilor personale după fiecare utilizare

b. Distanța de 4m între umbrele și 2m între sezlongurile persoanelor care nu aparțin aceluiași grup

c. Distanțarea fizică nu se va aplica gardienilor care sunt chemați în acțiuni urgente de salvare a vieții

Q10: Unități de cazare

A. Utilizarea măștilor și efectuarea unei igiene corespunzătoare a mâinilor, pentru toți personalul de menaj și de serviciu

b. Dispersarea invitaților la „check-in group”

c. Camerele nu vor fi alocate nou-veniților, cu excepția cazului în care a trecut suficient timp pentru curățarea, dezinfectarea și aerarea corespunzătoare

d. Dezinfectarea cheilor / cardurilor camerei după fiecare plecare

e. În cazul în care mâncarea sau băutura sunt afișate în stațiile de autoservire, sunt utilizate apărătoare de protecție sau măști de față adecvate și sunt instalate stații de dezinfectare a mâinii; alternativ, obiectele ar putea fi servite direct de personal

Q11: Restaurante, baruri, cafenele, pub-uri și cluburi de noapte

A. Utilizarea măștilor și efectuarea unei igiene corespunzătoare a mâinilor, pentru tot personalul din spate și din fața casei; măștile nu vor fi obligatorii pentru personalul de serviciu care operează restaurante în timpul zilei, din cauza căldurii intense

b. Orarul serviciilor va fi extins și va fi permisă rezervarea în avans, pentru a facilita distanțarea socială

c. Dimensiunea maximă a petrecerii este stabilită la 10 persoane

d. Distanța minimă dintre persoanele care nu aparțin aceleiași petreceri este de 2 metri pătrați în aer liber și 3 metri pătrați în interior

e. Meniurile vor fi dezinfectate după fiecare utilizare, cu excepția cazului în care acestea sunt de unică folosință; alternativ, acestea vor fi afișate în diferite puncte comunale ale unității sau puse la dispoziție digital

f. Oaspeții vor fi încurajați să plătească cu cardul și nu prin numerar

g. Dezinfectarea tuturor punctelor de atingere va fi efectuată după fiecare utilizare, de ex. scaune, mese, mori de sare / piper, sticle cu sos, aparate de plată electronice etc.

h. Utilizarea lenjeriei de masă și a șervețelelor vor fi descurajate și ar trebui înlocuite cu de unică folosință

i. La intrare va fi pusă la dispoziție o foaie de informații, cu afișarea numărului maxim de oaspeți admis în loc la un moment dat

Testarea la destinație

Q12: Testele aleatorii vor fi efectuate la nivelul destinației?

A. Unii călători vor fi invitați, la întâmplare, să facă un test COVID-19 la sosire, indiferent de locul în care au fugit. Costul va fi suportat de guvernul Ciprului.

Q13: Cum vom face față călătorilor care au rezultat pozitiv în timpul șederii lor în Cipru și care este capacitatea noastră de a face acest lucru? Ce se întâmplă cu contactele lor apropiate, adică co-călătorii sau membrii familiei? Cine va acoperi costurile spitalizării și tratamentului?

A. Guvernul ciprului se angajează să aibă grijă de toți călătorii care au un rezultat pozitiv în timpul șederii lor, precum și de familiile lor și de contactele apropiate. Guvernul va acoperi costurile de cazare, mâncare, băutură și medicamente, în toate cazurile menționate mai sus; călătorul va trebui să suporte doar costurile pentru transferul aeroportului și zborul de repatriere, în colaborare cu agentul și / sau compania aeriană.

b. Un spital COVID-19 cu 100 de paturi va fi pus la dispoziție exclusiv pentru călătorii care au testat pozitiv, iar acestea pot fi crescute la termen foarte scurt, dacă este necesar. Dacă călătorii prezintă simptome critice, un număr suplimentar de 112 de unități de terapie intensivă sunt disponibile pentru tratamentul lor, cu 200 de respiratori la îndemână în orice moment pentru perusul lor.

c. 500 de camere în hoteluri dedicate carantinei vor fi puse la dispoziție pentru contactele strânse ale persoanelor care se dovedesc pozitive și, din nou, acestea pot fi crescute la termen foarte scurt, dacă este necesar. Acest lucru nu numai că va asigura că sunt îngrijiți în mod corespunzător, dar va oferi, de asemenea, liniște sufletească altor călători, că sediul lor de cazare nu este disponibil de COVID-19. În consecință, în cazul în care se găsește ca o unitate de cazare să găzduiască o persoană care s-a dovedit pozitivă, aceasta nu va fi comandată într-o carantină de 14 zile; în schimb, încăperile folosite de persoana care a testat contacte pozitive și apropiate, vor suferi o curățare profundă și dezinfectare înainte de a fi utilizate din nou.

Informatii suplimentare

Q14: Cum pot fi călătorii la curent cu ultimele noutăți și informați despre protocoalele implementate la destinație?

A. În acest scop, Ministerul Turismului a creat o adresă de e-mail dedicată la adresa travel2020@visitcyprus.com.

b. Toate informațiile relevante vor fi, de asemenea, disponibile pe site-urile www.visitcyprus.com și www.cyprusflightpass.gov.cy.

c. Mai mult, o echipă dedicată de experți în destinație va răspunde la întrebările călătorilor de pe Facebook Messenger (pagina principală www.facebook.com/VisitCyprus.cy). Pagini suplimentare sunt disponibile în următoarele țări: Marea Britanie, DE, RU, SWE, FR, AT, GR, IT, UKR, NED, POL, BEL, ES, CH, ISR.